Tijdloos! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Tijdloos! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Tijdloos!

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

21 Januari 2008 | Argentinië, San Martín de los Andes

Ooit iemand gekend die na 11 dagen nadat de klok verzet is pas merkt dat hij of zij op de oude tijd leeft? Nou dan ken je ze nu, het is ons overkomen! Op 11 januari komt de campingeigenaar ons vertellen dat de bus voor de tour naar het Vulkanisch nationaal park klaar staat. Wij in ons goed spaans: dat kan niet die komt om 9 uur. Denkt die vent, jullie Gringo’s zijn niet goed wijs, het is kwart over negen en nokt hem weer. Gaat Ed toch maar even kijken en wat blijkt, de klok is op 31 december al een uur vooruit gegaan. We begrijpen er niets van. We hebben nog geprobeerd te achterhalen hoe het mogelijk is dat we dit niet meegekregen hebben, maar helaas die Argentijnen snappen ons niet. En wij hun trouwens ook niet, het spaans is hier niet te verstaan en al helemaal niet te spreken. De Argentijnen zijn luie sprekers, ze korten alle woorden af en voegen 2 of 3 woorden samen. Dus met andere woorden van communicatie komt niet veel hier in Argentinie, alhoewel de Argentijn wel bijzonder aardig is en graag een praatje met ons Gringo’s wil maken. Helaas als ze merken dat dit in het Engels moet, haken ze af. Ze kunnen volgens ons allemaal best wel redelijk Engels, maar durven het niet te spreken. Maar aangezien we nu steeds zuiderlijker reizen en in de minder bevolkte gebieden komen, hebben we daar ook minder last van. We reizen op dit moment van Nationaal Park naar Nationaal Park, echt geweldige mooie plekjes komen we tegen. De steden, nou ja meer grote dorpen, gebruiken we om onze auto tot de nok toe vol te proppen met eten en drinken, want in de meeste Nationale Parken is niets te krijgen. Dus we hebben het maar druk met zorgvuldig plannen van onze tripjes. Maar wat is er nu mooier dan een ontbijtje onder een besneeuwde vulkaan en je moeten wassen in ijskoud gletsjerwater? Het is altijd beter dan gezandstraald te worden op een camping in een zandcanyon. Alhoewel het hier prachtig was, was het toch minder leuk dat in de nacht de tent boven op ons plat werd gewaaid en dat we in de ochtend een kilo zand uit onze slaapzakken moesten kloppen. Maar daar hebben we nu even geen last meer van, we zitten namelijk in het Lake district. Hier is het groen, hoge bergen en natuurlijk veel meren. Dit is de geboortestreek van Maxima en het koninklijke huis heeft hier de kerst doorgebracht. Maxima is na haar huwelijk met Willem meer bekend geworden in Argentinie, vooral de vrouwen hier beginnen over Maxima als we zeggen dat we uit Nederland komen. Maar ook mannen hebben hun mening, zo vertelde een man ons dat we een groot probleem hadden in Nederland nu Maxima daar woonden, ze is een mujer muy peligroso, een gevaarlijke vrouw net als alle vrouwen in Argentinie. Dat is dan mooi Willem zijn probleem! Over de vader van Maxima en het regime destijds wordt hier niet veel gesproken, de Argentijn laat het verleden rusten en kijkt naar de toekomst, die er volgens hun steeds beter uitziet. De gemiddelde Argentijn heeft het goed, ze hebben hier nu vakantie en er wordt flink gereisd en gefeest. Maar eerlijk is eerlijk, je ziet hier ook echte getto’s waar mensen echt werkelijk niets hebben, de contrasten zijn dan ook erg groot.

Rubriek: luchtbed vervolg
Het derde luchtbed is weer geplakt. En inmiddels ook een stiek geknapt.

De komende tijd trekken we steeds meer de rimboe in, verstoten van internet, telefoon, stroom en zelfs warm water. Dat wordt dus geen Twenty Four kijken voor Dorly, en het is net zo spannend! En Ed kan helaas de ontwikkelingen van de single-presentatie van Rattlesnakeshake niet volgen. HOE KOMEN WIJ AAN EEN SINGLE??? Hierbij dan een oproep aan jullie alle, koop die single en help die jongens de top 40 in!! www.rattlesnakeshake.nl

• 22 Januari 2008 - 00:16

Leonie:

Hey Ed en Dorly,
    Ik lees niet jullie bericht, beetje laat want ik ben net terug van Paradiso. De single presentatie was erg leuk, 2 bands in het voorprogramma, oude foto's ook van Ed die getoond werden en promt komt er van jullie een bericht... Met een hoog zwangere Esther op de achterbank van de auto en een aangeschoten moeder van Jan was het weer een bijzondere avond. Sander werd nog speciaal door de mannen in het zonnetje gezet, dat was ook wel nodig want onze laatste paar dagen voor Paradiso waren niet releaxed omdat dhr. John van den Borne het niet zo goed geregeld had allemaal.
    Berrie wordt ook weer bijna papa en Gerry liep er ook rond met een dikke buik. Jullie nog veel plezier, wat een ander leven zeg.. knuffel van kleine Marit en de groetjes van Leonie

• 22 Januari 2008 - 07:16

Ninaas:

Hahahahahahahahahaha gave grappen, er pas na 11 dagen achterkomen dat jullie tijd niet juist is! Hahahaha! Zou mij ook kunnen overkomen... :s

• 22 Januari 2008 - 19:11

Anita En Piet:

Hoi daar, hilarisch dat je het niet eerder in de gaten had, maar aan de andere kant zegt dat ook iets over de relaxstand waar jullie in staan , SUPER!!
    Volhouden zo

Groeten
    Anita en Piet

• 29 Januari 2008 - 23:29

Katinka:

Ha, net alles gelezen vanaf Chili. Ik ben weer bij. In de tussentijd Australië bezocht, was weer goed toeven bij de aussies. Dat hoef ik jullie uiteraard niet uit te leggen. Nog steeds niet alle Whitsunday Islands gedaan, zijn er ook maar 74. Wellicht nog een keer terug ?!.
    Voor het contrast ben ik afgelopen week, 4 dagen gaan skieën in Italië, dat was ook top. Kan ik me beter inleven als jullie schrijven over de grote verschillen die jullie ervaren. Echter voor mij is de relaxstand nu weer even over en moeten we weer aan de bak. Argentinië klinkt me als muziek in de oren, lijkt me gaaf. Kijk uit naar volgende update. En nieuwtje, Lee en Christine gaan na 5 jaar Thailand deze zomer verkassen. Ze gaan naar Kroatië. Ik denk dat ik daar ook maar even moet gaan kijken.
    Have fun in de rimboe,
    groet, Katinka

• 09 Februari 2008 - 14:39

Marjolein:

Ha luitjes wel een giller van die elf dagen, dit had ik nooit van jullie verwacht zo zie je maar weer wat een leven zonder stress allemaal met je kan doen. Jullie moeten het nou wel niet te gek gaan maken he en het maar bij dit ene "misstapje "houden" !!!!!!!

Ben nu weer helemaal bij met het reisprogram. Als je in de gelegenheid en in de bewoonde wereld bent lees maar je mail met de hotspots !!!
    De groetjes en all the best.