Verlaten stranden - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Verlaten stranden - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Verlaten stranden

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

15 Mei 2008 | Brazilië, Florianópolis

Inmiddels zitten we al een week in Brazilie op het eiland Santa Catarine bij Florianópolis. We hebben hier een leuk appartementje aan zee met alles erop en eraan, dus het is hier erg relax.
We zijn erg druk met het regelen van onze trip naar de Pantanal, wat weer een highlight van onze reis moet worden, althans dat hopen we! En ja, nieuws nieuws nieuws we zijn ook aan het kijken of we weer richting Nederland gaan verkassen. We zitten vol van alle indrukken, we zijn moe van alle inspanningen, dus wellicht het moment om eens een jaartje of 1,5 te komen uitrusten in ons prachtige thuisland, een beetje werken en stressen. Het zit erin dat jullie ons eind juli weer met zijn allen kunnen verwelkomen. Nog geen definitieve datum, want tickets kopen is toch niet makkelijk in Brazilie. In Brazilie hebben wij namelijk een heel groot taalprobleem. Achteraf gezien spraken we helemaal niet zo slecht spaans, want we kregen toch elke keer wat we wilden, maar hier in Brazilie lijkt het wel of we doofstom zijn. Ze willen geen Engels spreken, spaans doen ze ook niet graag en portugees is echt heel moeilijk. Alles moet met gebaren, geluiden en pen en papier. En ja Marjolein, we hebben een boekje met alle zinnetjes erin, maar we kunnen het niet uitspreken!!!!!! Ze verstaan er in iedergeval geen klap van, dus we zullen het wel niet goed doen. In het begin dachten we dat hier veel duitstalige zwitsers zaten, want de klank van het portugees lijkt daar wel een beetje op. Maar het lijkt erop of we de enige toeristen op het eiland zijn, we hebben de stranden voor ons alleen.
Maar de eerste indrukken van Brazilie zijn geweldig. De mensen zijn erg aardig. We waren erg op ons hoede toen we hier aankwamen, vooral toen we de beelden op de lokale zenders van de tv zagen. Een en al geweld, wapens en arrestaties (maar ja, we kunnen ook alleen maar naar de beelden kijken, want we begrijpen niets van wat ze zeggen). Dus toen er bij het busstation een gast naar ons toe kwam om ons de goede bus te wijzen, waren we een beetje paranoia, maar het was gewoon goed bedoeld. En dat hebben we nu al een aantal keren meegemaakt, dus we moeten ons toch maar een beetje beter gaan gedragen. En ach, wat maakt het uit als je achter een vent met een groot geweer in zijn zak bij de kassa staat! Verder is de natuur hier overweldigend, prachtige standen, groene heuvels en een blauwe zee met eilandjes erin. Toch een grote tegenstelling met Uruguay. Daar was het ronduit saai! Plat (een beetje Nederlands ha, ha), nietszeggende stranden (we kregen weer een beetje heimwee naar Nederland, ha, ha), verwaarloosde gebouwen in de hoofdstad, slecht eten en volgens ons het duurste land (in ieder geval geen waar voor je geld) tot nu toe in Zuid-Amerika. Dus met andere woorden, je hoeft echt niet op vakantie naar Uruguay er is geen reet aan!
Dus Brazilie was echt weer een verademing voor ons. We blijven nu nog een week op dit prachtige eiland en vliegen dan naar de Pantanal, dan terug naar de stranden, dan naar Rio de Janeiro en dan hopelijk, brazilaans bruin (dus ook de billen), terug naar Nederland!?!

Rubriek: gezocht
Wereldreizigers komen voor een vakantie van een jaartje of 1,5 naar Nederland en zoeken:
Goed verdiende (vakantie)banen voor uitmatige goede uitgerustte timmervakman en voor een allround inzetbare zeer relaxte vrouw.
Tevens gezocht leuke goedkope (vakantie)huurwoning met 1 slaapkamer (4m2), 1 badkamer (2m2) en 1 keukentje (4m2). We zijn immers niet veel meer gewend.
Reacties kun je sturen naar: dorlyeddy@hotmail.com (we zullen alles vertrouwelijk behandelen).

O, en Sander, kom je ons weer halen? We landen deze keer in Spanje (een klein eindje verder), details volgen nog.

• 19 Mei 2008 - 08:33

Anita En Piet:

Hoi ondanks het prachtige relaas over Brazil, springt de (tijdelijke) terugkeer wel erg in het oog! Fijn dat we jullie binnenkort weer live kunnen zien!
    Voor nu, nog maar lekker even van genieten enne gezonde achterdocht blijft op z'n plaats!
    Veel plezier
    Groeten
    Anita en Piet

• 27 Mei 2008 - 13:18

Marjolein:

Nou maten had alweer even niet gekeken op de site's maar ben nu weer helemaal bij en ook om te lezen dat jullie terugkomen.
    Maar wel fijn jullie weer te zien en alles live te horen.
    Geniet nog van al het moois daar .
    Marktplaats advertentie's zijn geplaatst bij rubrieken gezocht en de bus voor Spanje is geregeld !!!!!!!
    Zie hotmail voor de resterende uitleg.

• 30 Mei 2008 - 22:39

Katinka:

Ha, wat hoor (en inmiddels gelezen) ik nu dan toch. Ben enigzins verrast, maar fijn dat we jullie weer gaan zien. Die Braziliaanse billen gaan we uiteraard controleren, Dorly moet ik al voor je aan de slag met een baan? Neem het er nog even van en wellicht tot snel, live!