Kampioen piranha vissen - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Kampioen piranha vissen - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Kampioen piranha vissen

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

03 Juni 2008 | Brazilië, Bonito

Dorly heeft haar hobby helemaal gevonden. In de pantanal heeft ze een record aan piranha’s uit het water gehaald. Gewoon hengel erin, hengel eruit, piranha eraf en op naar de volgende. De tel is ze kwijt geraakt, maar het getuigd van aanleg dat kan gewoon niet anders, Ed heeft er zeggen en schrijven 1 uitgehaald en de rest van de groep had ook niet veel. Dus Dorly heeft die avond goed gegeten, nou ja, piranha is niet echt smaakvol, gewoon een mond vol met graad. We hebben ons prima vermaakt in de Pantanal, het grootste moerasgebied ter wereld. We zaten op een soort van boerderij en werden de hele dag vermaakt met activiteiten als; paardrijden, wandelingen, jeepritjes, bootje varen, zwemmen (ja, tussen de piranha’s en krokodillen) enz. We hebben aardig wat wildlife gezien, maar het was deze keer moeilijk om ze vast te leggen op foto. Als je al zoveel hebt gezien wil je altijd het onmogelijke en dat was deze keer de reuze miereneter. Nou, wij hadden weer eens een keer massel, we zagen hem gewoon langs de weg wandelen toen we in de lokale bus zaten, helaas de chauffeur moest zich aan het reisschema houden en wilde dus niet stoppen, jammer... , maar we hebben hem gezien en hij was reuze groot!!!
Verder genoten van de krokodillen, papagaaien, toucans, apen, de capybara (werelds grootste knaagdier – gewoon een grote marmot dus!) en heel veel vogels. Het was gewoon weer een wereldje apart, het vlakke landschap met veel water (hoewel het op dit moment droogseizoen is) en tropische temperaturen. Het warme weer hadden we een paar dagen meegenomen naar Bonito, een geweldig plaatsje een uurtje of 5 verderop. En Bonito was erg bonito. Rondom het plaatsje liggen vele rivieren die kristalhelder water bevatten, perfect om te snorkelen. Door een of andere stof in het water bezinkt het vuil en wordt het water helder, dus onze snorkels niet voor niets meegesjouwd deze hele reis! Ed was helemaal in zijn sas, hij dacht even dat hij in zijn eigen aquarium, die hij vroeger bezat, aan het snorkelen was (nog alles op een rijtje jongen?!?). Verder hebben we een dag op een geweldige farm doorgebracht, waar je eindeloos kon wandelen en zwemmen onder de watervallen. En ook hier weer volop papagaaien in alle kleuren en maten. En toen was het weer tijd om terug te keren naar Florianopolis, een reis van 2 dagen! De afstanden zijn groot in Brazilie en dan hebben we nog wel gevlogen. Bussen is hier gekkenwerk, je zit al gauw een uurtje of 24 in de bus om van de ene naar de andere mooie plek te komen. Het vliegen is hier nog niet goedkoop, lowcost kennen ze hier nog helemaal niet, eigenlijk best raar voor zo’n groot land. Maar ja, wat is wel goedkoop in Brazilie. Veel reizigers die we ontmoeten vluchten weg vanwege de kosten, jammer, want het is hier echt erg mooi. Helaas begint het nu koud te worden hier, jammer we hadden gehoopt dat we onze jassen niet meer nodig zouden hebben. Maar dit mag de pret niet drukken, de laatste dagen in Brazilie gaan we nog even goed genieten. Op naar Rio de Janeiro.

Rubriek; wat een geweldige mensen wonen er in Nederland.
Toch nog eerder dan verwacht, maar Ed gaat 16 juni alweer aan het werk. We komen 11 juni in Nederland aan en zijn overladen met uitnodigingen om ons te vestigen in luxe huizen, villa’s enz. Maar we hebben gekozen om bij Sander in te trekken, hij schijnt een prachtig nieuw huis te hebben in de Wapendrager en wij mogen in de west-vleugel, dus daar kijken wij naar uit Sander!!!! Je bent een geweldige vriend!
Onze vluchtgegevens zijn: KL792 aankomst Schiphol om 11.10 uur op 11 juni as.
(niet allemaal ons komen halen, want we kijken zo uit naar een treinreis in Nederland)
Ons nieuwe adres is: Komen en gaan laantje (ja,ja, elke dag weer naar het werk en terug), Lithse ham te Lith. (al in echtscheiding Sander?).

• 04 Juni 2008 - 06:12

Bert:

Hoi Eddy en Dorly,

Weer een fantastisch verhaal vanuit Brazilië! En schitterende foto's!
    Helaas voor jullie dat het eind alweer in zicht is. Goede terugreis en hopelijk went het werkleventje weer snel.

Groeten,
    Bert (collega BrabantWonen)

• 04 Juni 2008 - 06:52

Anita En Piet:

Hoi Dorly en Ed

ziet er wederom fantastisch uit! Nu even terug naar het "gewone" leven, we verheugen ons wel om jullie weer life te kunnen zie. Geniet er nog even van en kom goed thuis, tot snel
    Anita en Piet

• 04 Juni 2008 - 20:43

Jac,d,d En D:

leuke foto's!!
    ben benieuwd wat je in de maas allemaal opvist!!??

see you soon
    kusjes uit lith