Wij pinguíns! - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Wij pinguíns! - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Wij pinguíns!

Door: Pinguïne 1 en pinguïne 2

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

15 Maart 2008 | Argentinië, Sierra de la Ventana

Pinguïn 1: “Wat hebben we het toch goed, een week of twee geleden nog in de sneeuw, nu weer in de zon in het witte zand aan de blauwe zee”.
Pinguïn 2: “Ja, maar ik zit hier wel met 999.999 andere pinguïns op Punta Tombe. Nauwelijk mensen hier te bekennen, alleen maar soortgenoten”.
Pinguïn 1: “Nou dan vergeet je de andere dieren, zoals de zeeleeuwen, zee-olifanten, dolfijntjes en orca’s. Die zijn hier toch ook allemaal.”
Pinguïn 2: “Ja, maar daar maak je zoweinig mee mee. Neem nou die mensen, ze rijden uren en uren om naar ons te komen kijken. Ze zien onderweg niets, alleen maar vlaktes met hier en daar een ja-knikker, dat moet toch kapitalen kosten aan benzine”.
Pinguïn 1: “Ach, laat mij niet lachen, de benzine kost hier (nou niet jaloers worden daar in Nederland) 30 eurocent per liter, daar kun je nog eens wat kilometertjes mee afleggen”
Pinguïn 2: “Ja, maar je moet wel over de gravel en dat is niet zo best voor je auto. Laatst zag ik er twee die een spatbord verloren en de krassen en deukjes op hun huurauto waren niet mis, dat gaat duiten kosten!!”
Pinguïn 1: “Klopt, maar ze hebben wel het Bosque Petrificado gezien. Die bomen die daar liggen zijn 65 miljoen jaar oud. Helemaal versteend liggen er stammen her en der verspreid in een woestijnomgeving. Door water, modder en ijs zijn die 65 miljoen jaar geleden daar gestrand. Je moet er een eind voor karren, maar dan zie je ook iets!”
Pinguïn 2: “Ja, en dan Peninsula Valés. Daar kun je orca’s zien die zeeleeuwen van het strand af plukken”.
Pinguïn 1: “Maar daar moet je wel erg veeeeeeeeeeeeeeel geduld voor hebben, die twee waar we het net over hadden, hadden dat geduld niet echt en hebben dan ook geen orca’s gezien.”
Pinguïn 2: “Helaas, pindakaas! Pindakaas hebben ze trouwens wel in de winkel gevonden, vonden ze lekker, hadden ze al lang niet gehad”
Pinguïn 1: “Maar ze zijn dan ook al een tijdje van huis, bijna een jaar dus dan mis je weleens wat! En van al dat reizen heb je ook weleens behoefte aan een rustpuntje en dat hebben ze nu gevonden in Sierra de la Ventana”
Pinguïn 2: “Zitten ze lekker op een camping niets te doen, in gezelschap van een aantal gordeldieren, van het zonnetje te genieten.”
Pinguïn 1: “Ja, nog een week of drie en ze hebben het rondje Argentinïe en Chili erop zitten.”
Pinguïn 2: “Maar er is nog wel één hoogtepunt te gaan, de Iguazu falls.”
Pinguïn 1: “Moeten ze nog wel een eindje voor karren.....”

• 15 April 2008 - 13:14

Doris:

hey de foto's zijn leuk

• 15 April 2008 - 13:16

Nichie:

hey de foto's van de fjorden heb ik op school laten zien ik mis jullie xxx

• 28 April 2008 - 22:55

Katinka:

Zeg een dialoog tussen pinguins, het moet niet gekker worden. Gave foto's, alleen die gordeldieren vind ik niet zo!