Ecuador ....... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Ecuador ....... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Ecuador .......

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

08 Juni 2007 | Ecuador, Quito

Wij zijn alweer 1,5 week in Ecuador, en druk dat we het hebben, we hebben niet eens tijd om iets aan de website te doen. Het uitslapen en luieren is verledentijd, we zijn druk aan de studie in Quito, de hoofstad van Ecuador. Hoe vergaat het ons in Quito???? Nou eigenlijk wel goed. We hebben wel erg veel last van de hoogte, en in combinatie met het tijdsverschil en de uitlaatgassen hebben we de eerste dagen lopen hijgen en slecht geslapen.
Quito is een leuke en drukke stad (1,5 miljoen inwoners), behalve op zondag, dan is er geen kip op straat. Het ligt op 2800 meter hoogte en is omringd door vulkanen. De oude stad is echt geweldig, veel coloniale gebouwen, veel straatventers, schoenenpoetsers, auto’s en vooral veel politie.
Op school is het flink aanpoten, maar we lachen ook heel wat af. De leraar spreekt geen engels en wij geen spaans, dus alles gaat met handen en voeten (plaatsjes). We hebben het dan ook voornamelijk over Brad Pitt, Madona en Sadam Hussein (¡Él es un musulman!). We krijgen kookles, salsales( ja, je leest het goed, ook Ed danst al de SALSA!) en natuurlijk spaanse les.

Rubriek; op zoek
Het moest er een keer van komen! Bagage kwijt!
De reis van Spanje naar Ecuador was een interessante.
Van Malaga naar Madrid ¡No problema! Toen het inchecken naar Bogota, helaas we mochten niet mee, daar we geen retourticket hadden. Ik heb het altijd al een vreemde regel in de reisbranche gevonden, maar met een enkeltje reizen mag niet. Dus op het laatste moment nog maar 2 refund-tickets van Quito naar Bogota gekocht. En wat voor tickets, twee printjes van 3 regels. Ojeee als dat maar goed komt! Na 25 uur bussen, vliegen, wachten en zoeken komen we in Quito aan. Staan daar nog 1,5 uur in de rij voor de douane en dan is de rugzak van Dorly er niet. Helaas pindakaas (hebben ze hier niet)..
Volgende dag weer naar het vliegveld, 4 uur gezocht en rugzak gevonden. ¡Olá! Was in Spanje blijven liggen.
Dag erop refundtickets ingeleverd bij de Airline Avianca?!?(geen aanrader, behalve als je veel bagage wil meenemen, 40 kilo per persoon is toegestaan) en nu maar hopen dat dit ook goed komt.

Volgende week even een break van school, we gaan zondag naar de Galapagos eilanden. We hebben een cruise geboekt voor 5 dagen op één van de uniekste plekken (qua flora en fauna) op onze aardbol. Maar daarover de volgende keer meer. ¡Adios amigos!

• 09 Juni 2007 - 22:23

Katinka:

Ja hoor. toe maar. Na drie weken aanpoten een cruise van 5 dagen. Ik ben druk met onze volgende reis naar Australië, en dat was ook nog maar 5 maanden geleden. Eric heeft jullie verhaal van 25 uur bussen, wachten etc. niet gelezen, anders???. Volgende week vier ik mijn verjaardag, helaas zonder jullie. Ik neem niet aan dat je nu voor mij terugkomt! Het klinkt weer allemaal fantastisch, hou ons op de hoogte.
    Hartelijke groeten, ook van Marjolein.
    En Dorly niet zo boos kijken op de foto!

• 11 Juni 2007 - 09:56

Alex Koopman:

Hoi,

Mooie site . Kan jullie nu goed volgen.
    Ik hoop dat jullie het erg naar je zin hebben globetrotters !!!!!

Ben nog aan het bij komen vandaag . Gisteren 40 jaar geworden en voel me erg brak.

Ach ja Dorly..........het leven gaat dus nu beginnen.

Groetjes,
    Alex

• 11 Juni 2007 - 12:47

Mikel:

geweldige site zeg, leuk om jullie op deze manier te volgen, ja die spanjaarden maken er echt een potje van, ken ze zo langzamerhand een beeje, jullie moeten kijken of je op een of andere manier aan monsterboekjes van zeelieden kan komen, kan je goedkoop reizen en op enkele reis, is vast wel ergens te krijgen bij de zuid amerikaanse mafia, geniet van het reizen en alle culturen, groeten mikel

• 15 Juni 2007 - 09:32

Nina:

Dooorrrlllyyy!! Cruisen??? En wij hier maar werken! Alles loopt in de soep hier bij Ipos sinds jij er niet meer bent! Wachtrijen van hier to Tokyo enterug... maar goed... je hebt luxe paarden en werkpaarden hè?? Anyway... Mel komt bij ons werken en... ja alles komt vast helemaal goed met haar want... daar mail ik je nog wel over!!

Doei doei!

Liefs Nina

Ps: Af en toe aan ons denken mag best wel!!

Ps2: 22 juli ga ik ook weg... weliswaar alleen op vakantie maar toch! Naar Mexico!!! ;o)