España - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu España - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

España

Door: Dorly

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

16 Mei 2007 | Spanje, Nerja

Met ons gaat het zeer voorspoedig, onze doelstelling om 4 weken te gaan luieren in España gaat overtroffen worden. We doen niets anders dan slapen, eten, slapen aan het zwembad, eten, siesta, eten en slapen. ¡ESTAMOS DE LA VACACIONES! Ja, dat is dan ook het enige spaans dat we tot nu toe kunnen, de zelfstudie verloopt moeizaam. Hebben ze in Ecuador nog een hele kluif aan ons!
We hebben een knus appartementje in het kleine dorp Nerja. Aan de ene kant de zee aan de andere kant de bergen. Wat handig dachten we! Kunnen we lekker veel gaan wandelen om onze conditie weer op peil te krijgen. Tot nu toe 2x een tocht van een kleine 10 kilometer gemaakt, dus met de conditie is het nog niet top. Wel hebben we in onze reisplanning voor Ecuador al allerlei activiteiten staan die de nodige conditie vereisen; mountainbiken vanaf de vulkaan Cotapaxi, trekkings door de Amazone en niet te vergeten sjouwen met onze rugzakken. Ja, op papier zijn we goed voorbereid!

Rubriek: Spaans
Talen is altijd al niet mijn sterkste kant geweest, en zo zal het met het spaans mij ook wel weer vergaan. Die werkwoorden ¡MISERABLE! Tellen kan ik natuurlijk weer als de beste, tot de miljoen lukt goed, maar ja alles wat te tellen valt is weer niet belangrijk. Maar tot nu toe heb ik een goed werkende oplossing gevonden, als een spanjaard tegen mij aan gaat praten, steek ik mijn handen in de lucht en roep: ¡No me digas! en loop dan lachend door. Werkt goed.

De 29ste vertrekken we vanaf Madrid naar Quito, de hoofdstad van Ecuador. Hoe deze trip gaat verlopen lezen jullie de volgende keer wel, want volgens Ed gaan we stranden in Colombia, de overstaptijd is naar zijn idee veel te kort. Daar kan hij weleens gelijk in hebben.

  • 16 Mei 2007 - 16:55

    Marian:

    Wij zijn ook aan het luieren maar dan in Duitsland.
    Helaas is het weer bij ons heeeel wat minder als bij jullie.
    Jullie horen nog wel van ons. auf wiedersehen.

  • 22 Mei 2007 - 14:20

    Nina:

    Ik ben ook aan het luieren!! Onee toch niet! Ik be hard aan de arbeit bij Ipos!

    Nienxx

  • 07 Juni 2007 - 17:29

    Youssef En Maaike:

    Hoi Eddy en Dorly,

    Als het goed is zijn jullie nu inmiddels in Equador aangekomen. Het verhaal van Spanje klinkt heel goed, maar ik verwacht dat jullie belevenissen in Equador zeker de moeite waard zullen zijn. Jullie weten inmiddels dat onze Zara is geboren. Ik zal mijn best gaan doen om het geboortekaartje via de email nog even door te sturen maar ik ben niet zo'n held met het scannen etc.

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorly en Eddy

Reizen is onze passie!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 255465

Voorgaande reizen:

09 November 2016 - 13 April 2017

Centraal Amerika

19 April 2011 - 30 November 2012

Weer op reis dit keer Azïe

30 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Korte vakanties door de jaren heen

24 April 2007 - 11 Juni 2008

Reis Zuid-Amerika

27 Januari 2005 - 13 Juni 2006

Reis West-Australië en Azië

25 September 2002 - 26 Maart 2003

Australië Oostkust - een half jaar vakantie

Landen bezocht: