De Galapágos, de wereld van de dieren - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu De Galapágos, de wereld van de dieren - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

De Galapágos, de wereld van de dieren

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

17 Juni 2007 | Ecuador, Galápagos

De gele zon, de helderblauwe zee, witte, groene, rode en zwarte stranden en meer dan 100 eilanden, kortom de Galápagos! Een wereldje apart, de wereld van de dieren.
We hebben het ontzettend goed naar ons zin gehad, een leuke boot met voornamelijk jonge mensen (ja, Alex als je over de 40 komt ben je al gauw de oudste), een grappige fantasievolle gids, een dikke flirtende kok en een hele aparte omgeving. De eilanden zijn vulkanisch en hebben nooit aan het vaste land gezeten, vandaar dat je hier diersoorten ziet die je elders niet kunt vinden. Het landschap is dor en doet soms aan als een maanlandschap (we zijn wel nog nooit op de maan geweest, maar dat staat nog op het verlanglijstje). Vier eilanden zijn bewoond met slechts 20.000 mensen en deze plekken horen dan ook helemaal niet in dit landschap thuis. De grote, luxe boten, hotels, bars en disco’s zijn een groot contrast met de rest van de eilanden. Ja, Katink als je geld wilt verdienen moet je hier naartoe met je boot. Klanten genoeg, maar wel even een paar miljoentjes meenemen om jezelf in te kopen (of met een local trouwen! By the way, de mannen hier is niet veel soeps)
Het meest unieke vonden wij toch wel de dieren, honderden zeeleeuwen, duizende vogels en leguanen zijn de eigenaren van deze eilanden en wij, wij komen hun rust verstoren. Maar daar hebben ze geen moeite mee, ze gaan gewoon door met hun activiteiten; slapen, eten, zwemmen, zonnen, spelen, paringsdansen, nesten, en paren. En soms mag je meedoen (niet met alles hoor!) bij het snorkelen komen de jonge zeeleeuwen mee zwemmen en proberen je flippers op te eten of bikinihesjes los te maken. De zeeschildpadden, stingrays en whitetip reefsharks zwemmen rustig langs je heen. De reuze landschilpadden en de verschillende leguanen kun je van zo dichtbij bekijken dat je je in je fantasie in een miniatuur dinasauruswereld begeeft.

Rubriek: gezocht
Bikinihesje zwart met blauw opschrift O’neill. Laatst gezien op Isla Santa Fe. Meegenomen door zeeleeuw, zwart, 1,20 meter lang en lange snorharen.

En verder, ja kijk de foto’s maar. Een kleine selectie uit de bijna 400 foto’s! En een klein flimpje, de paringsdans van de blue footed boobies, het comentaar is van onze gids Louis.
De komende twee weken blokken op school, ja het kan niet altijd vakantie zijn.

• 19 Juni 2007 - 13:46

Nina:

Geweldig Dorly!!! Wel sta jij maar weinig op de foto!! Komt daar nog verandering in???

Nina

• 21 Juni 2007 - 16:50

Theo:

Mooie foto's van die dieren.
    Ed geef dat bikinihesje maar weer terug aan Dorly.Dat ze dat gelooft dat een zeehond die uittrok, wel leuk verzonnen.

• 27 Juni 2007 - 18:41

Hans:

De video doet het toch wel.

• 27 Juni 2007 - 18:59

Hans En Marian:

Wat gaaf is dat allemaal zeg, wat een prachtige foto's, helaas kunnen we de video niet starten.
    Ook hebben wij geen melding gehad dat er wat nieuws op de site stond.
    Wij probeerden ons emailadres toe te voegen,maar ook dat lukte niet.
    Staan wij wel op de lijst ? Ons emailadres is henmbrands@hotmail.com.
    groetjes en leer ze,
    Hans en Marian.

• 28 Juni 2007 - 16:56

Doris Dijksterhuis:

he Ed

je kunt nog wel wat leren van die blue footed boobies!!!
    over een week of zo gan we naar kroatie.
    ik ga over naar groep 7 ik krijg een juf.
    ze heet juf pleuny.

gr.Doris xxx ook voor tante Dorly

• 29 Juni 2007 - 15:43

Doukje Dijksterhuis:

hoi ik ben over naar groep 5 ik krijg juf elle
    volgende week gaan wij naar kroatie
    ik hoop niet zoon beesten tegen te komen

van doukje xxx hvj

• 29 Juni 2007 - 20:48

Eddy:

Doris, je hebt mij zeker nog nooit de salsa zien dansen??? Ik kan net zo goed dansen als voetballen.