Einde vakantie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu Einde vakantie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

Einde vakantie

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

03 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, onze vakantie zit erop. Wij hebben bijna twee weken in de zon liggen luieren, een beetje gesnorkeld, een dolfijnentripje gemaakt, en vooral veel gegeten. Voorlopig geen witte rijst meer voor ons. Wij hebben het echt heel erg naar ons zin gehad op de Bunaken. Wij hadden een huisje gehuurd op het mooie eiland dat omringd is door een geweldig spectaculair rif, drie keer per dag volop te eten en een leuk gezelschap van twee Nederlanders die in België wonen. Elke dag hebben wij een paar uurtjes gesnorkeld en wij hebben prachtige dingen gezien. Maar liefst 3 haaien, schildpadden, een whitespotted eagle ray, lionfish, morenen en vooral veel heel veel prachtig gekleurde vissen. Helaas geen zeepaardjes, hier hebben wij echt uren naar gezocht maar helaas niet gespot, je kunt ook niet alles hebben. Het rif was één grote oppervlakte vol met prachtig koraal en een duizelingwekkende afgrond, het zicht was overweldigend, maar helaas lag er wel weer afval in de zee. Dit is een groot probleem in Indonesië, ze weten niet waar ze met hun rotzooi heen moeten, dus dumpen ze het maar in zee en als de stroming dan een beetje verkeerd staat wordt zo’n tropisch paradijsje een vuilnisbelt, helaas hadden wij daar de eerste dagen een beetje (veel) last van.
Bruin en dik van de rijst en vis hebben wij afscheid genomen van Indonesië en zijn wij naar Kuala Lumpur vertrokken om ons visum voor China te regelen. Onze vaste stek in Chinatown weer gevonden, wij weten niet hoe vaak wij hier nu zijn geweest, maar wij denken dat dit de vierde keer is. Wij hoeven KL niet meer te verkennen, want alle hoogtepunten hebben wij al bezocht, dus kunnen wij gaan shoppen, naar de Mc, donuts eten en naar de Chinese ambassade. En daar moeten wij dus ook drie keer naar toe. Op dag 1 gaan wij de formulieren, die wij zorgvuldig hebben ingevuld, afleveren. Denken wij net, dat gaat soepel, zegt die Chinees dat wij de volgende dag voor een interview terug moeten komen. Weer niet uitslapen, want wij worden om 9:00 uur verwacht. De volgende dag gaan wij weer op pad, een beetje zenuwachtig voor wat er gaat komen. Wij zijn ruim op tijd een half uur te vroeg, maar er staat al een hele rij aan de balie ‘interview’ die om 9:00 uur precies open gaat. Een man of 8 zijn er voor ons, maar het duurt maar 5 minuten voordat die weggewerkt zijn. Staan wij aan die balie vraagt die chinees, dus je wilt een visum met een single entry, zegt Dorly Yes! En dan is het interview afgelopen en zegt die chinees dat wij vrijdag ons visum kunnen ophalen. Dus vrijdag weer terug en hoera, wij hebben het Chinese visum voor 1 maand. En morgen is het dan zo ver, dan landen wij om 10:30 uur in Guillin, waar wij opgepikt worden en naar The Giggling Tree gaan. De eerste nachten logeren wij bij Karst en Paulien, de eigenaren, en dan een paar dagen bij de buurman, daarna kunnen wij onze eigen kamer betrekken. En dan gaat het volgende avontuur beginnen. Wij vinden het erg spannend, maar verheugen ons er zeer op. Ook vinden wij het geweldig dat Marjolein, Frank, Anita en Piet ons komen bezoeken eind november, daar zien wij erg naar uit.
Nu maar hopen dat wij nog tijd hebben om onze site af en toe bij te werken, zodat wij jullie op de hoogte kunnen houden van al onze beslommeringen bij The Giggling Tree. Wij zullen het zien. Zaijian!

• 03 Oktober 2011 - 10:12

Anita En Piet:

Hoi Dorly en Eddy

nu zit jullie vakantie er "tijdelijk" even op. Zojuist bericht gehad van het reisbureau, alles is akkoord gekomen dus we moeten nog even betalen en dan gaan aftellen! We hebben er zin in en verheugen ons enorm op het bezoek aan jullie! We zijn dus ook extra benieuwd naar jullie bevindingen...
    Groeten
    Anita en Piet

• 03 Oktober 2011 - 10:51

Marnix En Elma:

Met dat interview zijn jullie dan goed weggekomen; Houdoe en xie xie!!!
    Geniet er van en succes met het in het gereel houden van de Chinezen!

Groeten uit Yogya!

• 03 Oktober 2011 - 18:20

Wietske:

na de laatste soms wat lugubere verslagen is het fijn om een heerlijk relaxt verslag te lezen.
    veel plezier in china en ik hoop dat je de tijd vindt om je verslag te schrijven. heerlijk om te lezen.

• 05 Oktober 2011 - 06:41

Marjolein En Frank:

Hoop dat jullie "voldoende uitgerust " zijn om dadelijk ( de 10e ) aan het werk te moeten.
    Nou in de tussentijd 4-10 okt. kunnen jullie dan mooi de omgeving verkennen en dan weten jullie ons als we straks komen al goed te informeren.
    Hebben nu alle gegevens van onze reis dus tot skype's dan zal ik eea. doorgeven en jij je boodschappenlijstje ha,ha,ha !!!!!
    Hoop dat jullie nog wel tijd overhouden voor het reisverslag China Giggling Tree !!!!

Groetjes,
    Marjolein en Frank

• 07 November 2011 - 13:18

Ellen Hageman:

Hoi Lieve Dorly en Ed,
    Ja Bunaken was inderdaad zalig, vooral ook dank zij de vele gezellige uurtjes met jullie!
    Benieuwd naar jullie nieuwe avontuur in China!!
    Lieve groetjes van Hans & Ellen

• 11 November 2011 - 14:28

Hans En Marian:

Hoi Ed en Dorly,
    Al een tijdje niets meer van jullie gehoord.
    Hoe is het ermee? Hier is alles OK.
    Groetjes.