The Outback en The East-coast of Australia. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu The Outback en The East-coast of Australia. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dorly en Eddy Dijksterhuis en Brands - WaarBenJij.nu

The Outback en The East-coast of Australia.

Door: Dorly en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Dorly en Eddy

26 Maart 2003 | Australië, Melbourne

Wij zijn er een half jaar tussen uitgeknepen. Het is altijd een droom geweest om lang te gaan reizen en dit is dan een voorproefje of het echt zo leuk is als wij denken.
Wij vertrekken naar Australië en gaan eerst een bezoekje brengen aan de familie van Dorly in Melbourne. Wij kennen ze nauwelijks, maar wij zijn welkom bij hen. Zo krijgen wij het eerste contact met de Aussies, wat een aardige mensen.
Wij hebben een oude Ford Falcon gehuurd en gaan hiermee van Melbourne naar Adelaide. Daar gaan wij een 4 weken naar school, wij willen toch wat nuttigs doen, en dit is een leuke manier om het land en de mensen wat beter te leren kennen. Dan gaat het echte reizen beginnen, wij gaan door het centrum, de outback, met als hoogtepunt de Uluru. Het is snikheet hier en wij moeten een ventilator voor onze kleine koepeltent aanschaffen, want van slapen komt niet veel. Ook de vliegen zijn op sommige plekken gek makend, ze spreken wel eens over outback gekte, nou dat krijg je van de vliegen; that’s for sure.
Uren en uren rijden, kangoeroes, koala’s, reusachtige roofvogels, emoes, alles komen wij tegen, maar niet veel mensen, wat is het hier rustig en verlaten! Wij wandelen veel, zwemmen en fietsen (handig je eigen fietsen bij). Wij hebben het reuze naar ons zin hier.
Dan op naar de Oostkust. Een heel ander landschap en de mooiste stranden ooit gezien. Wij vieren kerst op het strand bij Arie Beach, met oud op nieuw laten wij ons droppen op een onbewoond eiland, zo romantisch. En natuurlijk maken wij een zeiltocht langs The Whitsundays, machtig mooi. Wij steken soms de binnenlanden weer in om de Platypuss te zoeken (en wij vinden hem) en om wat meer van de sterrenhemel (die zo overweldigend is) te weten te komen. Wij gaan naar Lady Elliott om de schilpadden te spotten die eieren komen leggen op het strand. Hier maken wij één van de mooiste dingen mee die wij ooit gezien hebben. Midden in de nacht zitten wij samen met een reuze schildpad op het strand om te kijken hoe zij zijn eieren aan het leggen is, het is warm, de maan aan de bijzondere sterrenhemel, een ervaring om nooit te vergeten. Natuurlijk gaan wij ook crossen met een 4wd op Fraser en zwemmen in de prachtige meren die dit eiland te bieden hebben. Wij logeren in Sydney bij een neef van Dorly en bezoeken Tasmanië waar wij meer dieren dood op de weg spotten dan levend in het wild.
Wij hebben een fantastische reis gehad en dit smaakt zeker naar meer. Wie weet wat de toekomst brengt!!